zondag 7 april

7 april 2013 - Hatch, Utah, Verenigde Staten

Vandaag Capitol reef en bryce canyon. Een drukke dag, bryce was nog een lang stuk rijden.

Door capital reef zijn we eigenlijk gewoon doorheen gereden, de omgeving rond het park was net als in het park. We waren nog even gestopt bij het visitor centre, dat was wel heel intressant. Er was een vrijwilliger aan het vertellen hoe capitol reef (waterpocket fold) is ontstaan. Het is nogal een geologisch fenomeen waarover verschillende theorieen zijn. Deze vrijwilliger was een geoloog en kon dit allemaal erg mooi vertellen, zeer enthousiast. Aleen begreep ik helaas niet alles van zn verhaal, maar danny gelukkig wel. Even vertalen.

Toen nog een heel eind gereden, het is altijd weer verder dan we denken. We kwamen om half 4 aan in het park. Eigenlijk pas om 4 uur. We wilde in het park nog een broodje  eten, maar dat bleek er niet te zijn tot onze verbazing. Net buiten het park gelukkig wel, toen weer het park in. We wilde nog een stuk lopen door het park door "the garden of eden'"  een wandeling van ongeveer een uur. Bryce is wel heel anders dan voorgaande parken. Het bestaat grotendeels uit allemaal rotspieken.(zie foto's) na de wandeling waren we toch wel wat moe. Met de auto zijn we nog naar het uiterste puntje gegaan van het park. Even nog van het uitzicht genieten.

Het was al rond 6u en tijd om uit het park te gaan. Toen de dieren uit het park besloten ons eens te verrassen. Eerst een kudde antilopen (het was van de week dus ook een antilope ipv een gazelle ) de hele kudde stond verderop in het bos. Maar eentje was blijkbaar verdwaald geraakt en wilde voor ons de weg over. Even later kwamen we nog een aantal herten tegen die vlakbij de weg stonden. Erg leuk.

We besloten vandaag te overnachten in hatch, beetje hetelfde verhaal als gisteren. Erg klein dorp met op zondag maar 1restaurant die open was, van de 3. Die toevallig naast ons hotel zat. Morgen zion np, en terug naar vegas.