zaterdag 6 april

6 april 2013 - Hanksville, Utah, Verenigde Staten

Na weer een ontbijtje bij denny's op naar het volgende park: arches. We waren ze al eerder tegengekomen, natural bridges. De meeste in dit park waren wel een stuk kleiner. we besloten hier weer een stukje te gaan hiken op het devils garden trailhead. Klinkt hels, maar viel uiteindelijk wel mee. Er was een gedeelte erg stijl, waar ik het eigenlijk ook wilde opgeven. Maar toch nog even doorgezet. Het wandelpad kwam langs de landscape arch de langste boog in het park, je kon er helaas niet bij komen. De navajo arch hebben we wel van dichtbij kunnen zien, die was een stuk kleiner maar wel erg mooi. Na het wandelrondje zijn we met de auto nog langs een aantal uitkijkpunten gereden. Maar om de bogen van dichtbij te zien moest je vaak een stuk lopen. Voor ons was 1wandelroute wel genoeg.

Canyonlands stond ook nog op het programma. Canyonands bestaat uit vier afzonderlijke gedeelten. Wij zijn naar island in the sky geweest, dit lag het meest op de route. Eenmaal in het park vonden wij het toch veel van hetzelfde worden. Bogen, bergen en uitgesleten rotsen. Natuurlijk erg mooi allemaal, maar wij hadden het deze dag wel weer gezien. Op de weg uit het park hebben we nog gezocht naar de bighorn schapen die nog zou kunnen zien. Maar helaas ze hadden er geen zin in.

Die avond kwamen we terecht in een klein dorp, hanksville. Met de keuze ut 2 motels en 3 restaurants, best redelijk. Bij de nieuwe grill gegeten, waar ze tot danny z'n teleurstelling nog geen vergunning hadden om een biertje te schenken.