maandag 8 april

8 april 2013 - Pahrump, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag naar Zion np gweest. Het was weer even wat anders dan al het zand. Rotsen waren wel wel maar het park was een stuk groenen, met een rivier en alles. En tot mijn vreugde een hoop eekhoorntjes. Ze kwamen heel dichtbij, dat doet toch vermoeden dat niet alle toeristen zich aan de bordjes houden om ze niet te voeren.

In het park zijn we rond gegaan met een shuttle busje en er nog even uit geweest vooreen wandeling. Waar we al de eekhoorntjes tegen kwamen, ze waren zelfs zo tam dat ik er over een heen moest stappen die gewoon niet opzij wilde gaan, net een stadse duif. We waren net niet optijd klaar met de wandeling toen het begn met regenen/hagelen. Snel weer het busje in en naar de auto. Het was maar goed dat we niet meer parken hadden gepland vandaag, want het bleef regenen met vlagen.

Wel zijn we nog door De valley of fire gereden, een stuk met rare rode rotsformaties. Ook hiervoor moest er eigenlijk entree worden betaald, maar vonden het niet nodig om daar ook echt een persoon neer te zetten. In plaats daarvan hadden ze langs de weg een paal neergezet waar men eigenlijk verplicht 10 dollar in moest stoppen. Maarja niemand die dat controleerd. Al goed, iemand moest het goede voorbeeld geven dus wij hebben het maar betaald.

We hadden besloten vegas maar voorbij te rijden en ergens in een kleinere stad te overnachten. Vegas had ik wel gezien en danny wilde met name een hotel met casino, waar dat dan wad maakte niet veel uit. Het eerste stadje na vegas was pahrump, hier zijn we dan ook gebleven in hotel saddle west. En na het eten hebben we ook zeker nog een tijd staan gokken. Wat stiekem toch wel erg leuk was. Het was op het einde alleen wat verwarrend met hoeveel we waren begonnen en waar we mee waren geeindigd. Maar we denken dat we zeker 20 dollar winst hadden haha. Naja beter dan verlies.

1. Marcel:
    10 april 2013
    Hehe, in Pahrump zijn wij ook geweest, alleen zijn we er niet blijven slapen, alleen eten en een beetje gokken. Nou die bedelende eekhoorntjes ga je ook wel weer zien in yosemite, maar zo tam als je beschrijft waren ze daar nou ook weer niet.