dinsdag 9 april

9 april 2013 - Ridgecrest, California, Verenigde Staten

Na in het hotel een ontbijtje te hebben gegeten, wilde danny toch nog een keer blackjack spelen als afscheid. Met toch nog een tientje winst, jeej.  In het stadje zat ook een kleine pawn shop. Na teveel pawn stars te hebben gekeken op tv lde ik wel even kijken. Maar het was maar een hele kleine winkel, dus waren we zo uitgekeken maar grappig,

het park van vandaag was death valley. Erg bijzonder om te zien, zeker bij badwater basin. De grote zoutvlakte, wel jammer om te zien dat het door alle bezoekers een eje aangetast is. Sommige mensen vinden het leuk om gaten in de grond te maken. Wel had ik de zoutvlakte wat groter gedacht, dat het el de valley in beslag nemen. Maar dat was toch niet zo.  Verderop kwamen we ook nog grote zandduinen tegen. Beetje sahara achtig. Erg mooi. Alleen zijn we niet hiervoor uit de auto gegaan, het waaide nogal hard. Was best leuk om te zien hoe andere touristen werden gezandstraald.

Op de weg naar onze eindbestemming kwamen we langs het china lake weapons en training center. Zo had ik me area 51 voorgesteld. Helemaal afgesloten met hekken, eigenlijk niets te zien. Maar overal naast het gebied staan radars, toch een beetje het gevoel dat je in de gaten gehouden wordt.

De overnachting van vandaag, ridgecrest.