zondag 31maart

31 maart 2013 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Happy easter everyone!

Vandaag weg uit vegas, op naar the grand canyon! Maar eerst...the hooverdam.  ja wat moet ik erover zeggen, tis nogal een grote dam.  We waren eerst over de nieuwe brug gereden, maar vanaf daar is niets te zien. Ze hebben de zijkanten van de brug net zo hoog gemaakt dat je geen uitzicht hebt. Later zijn we over de dam zelf gegaan en hadden we een mooi uizicht over de dam.

Vanuit daar zijn we verder gegaan naar grand canyon west, skywalk view.  De weg erheen was helaas niet helemaal geasfalteerd, wat ook niet vantevoren stond aangegeven. Alleen het bord rough road, wat ons toch weer een flashback bezorgde van noorwegen waar de uitlaat klapte. Of misschien in dit geval een band, maar gelukkig was er niks gebeurd. Het enige wat nogal zuur was, dat toen we aan kwamen bij het "uitkijkpunt" je eerst tickets moest kopen voor een busrit naar het werkelijke uitkijkpunt. Wij vonden dit toch een beetje te gek worden om eerst nog min 44 dollar pp te betalen voor een uitkijkpunt. Plus nog eens 30pp voor de skywalk. Dus besloten we terug te gaan naar kingman om daar wat te gaan eten. Uiteindelijk zijn we nog verder gereden naar williams gereden om te overnachten. Zodat we morgen wel gewoon van het uitzicht te kunnen genieten.

1. Henk:
    1 april 2013
    Nou geniet maar van het uitzicht ,en wees niet te zuinig want je bent er nu eenmaal en spijt krijgen is duurder.
    Jullie manier van vertellen leest lekker ,goed gedaan!
    Veel plezier verder bij de Grand Canyon and Page
  2. Opa + oma:
    1 april 2013
    Goede middag jongelui. (denigrerend hè)
    Is niet kwaad bedoeld hoor!
    Zo te lezen zien jullie nogal wat. Die grand canyon had ik vroeger ook wel willen zien, maar ja, dat was in die tijd wat moeizamer om zoiets te doen dan nu. Hoewel het ook nu nog een hele toer is. Die canyon is een geojogische formatie die zich tot tamelijk ver in de stille oceaan voortzet. Het lijkt ons werkelijk een boeiend schouwspel om dat allemaal te zien. Geniet er maar goed van. Ondanks alle berichten dat in amerika alles beter is waren jullie toch wel een beetje bang om op die weg weer een geknapte uitlaat te krijgen. Hopelijk zal dat niet weer gebeuren. Verder hopen wij dat jullie het aardig onder de pekel weten te houden, ondanks de hitte.
    Ook voor de komende tijd wensen wij jullie een prettig verloop van de, toch wel bijzondere, vacantie.
    Groeten van opa en oma.
  3. Henk:
    1 april 2013
    Net terug, tegen de ijskoude poolwind ingefietst om jullie krokodil eten en drinken te geven.
    Hij viel gelijk aan en ik moest snel zijn kooi dicht doen!
    Gister ook nog aan jullie gedacht toen ik op een USA biefstuk zat te kauwen ,bij jullie is tie vast 5x zo groot!
    Veel plezier in de US of A-states.
  4. Desiree:
    1 april 2013
    Ja we zullen proberen niet te krenterig te zijn. Maar om 100euro kwijt te zijn voor iets wat even verderop gewoon te zien is ging ons een beetje te ver. Wie weet watwe vandaag weer tegenkomen.
  5. Desiree:
    2 april 2013
    Het doet me goed te horen dat mn 'krokodil' zijn eetlust heeft teruggevonden. Is ie misschien toch aan de beterende hand. We zijn hier de afgelopen dagen al een flink aantal van gekko z'n familieleden tegengekomen die er wat gezonder en actiever uitzagen. Maar die hebben de hele grand canyon als leefgebied.