maandag 1 april

1 april 2013 - Marble Canyon, Verenigde Staten

Vandaag vertrokken uit williams om naar de grand canyon te gaan. Dit was nog maar een uurtje rijden. Na de teleurstelling van gisteren was het entree van vandaag iets beter, gewoon park entree en verder zelf rondrijden. Je kon ook nog een shuttle nemen naar de verder gelegen stukken van het park. Het uitzicht was zoals gebruikelijk weer prachtig. Het was prachtig weer. Wel een stuk kouder dan voorgaande dagen, maar dat vonden we niet zo erg. Per vergissing liep ik vanmorgen nog wel met een korte broek naar buiten, die snel werd omgewisseld voor iets langers+ trui+ sjaal.

We zijn heel de dag in het parkgebleven, nog de bus genomen naar het verste uitkijkpunt en met het busje naar de auto. We zijn zelfs nog een paar bewoners tegen gekomen, een eekhoorn, een hagedis achtig iets ennn een hert! Rond 4u waren we uit het park en wilde we nog naar page toe rijden om te eten en te slapen.

Dit werd het echter niet....

Na ergens een bord gemist te hebben kwamen er na 42mijl  achter dat de weg naar Page afgesloten was. Met het idee dat je er dan na 30 min eindelijk kan zijn is dat nogal zuur. De keuzes die we hadden was 100+ mijl omrijden langs het noorden, of 80 mijl via het zuiden(met daarvan 20 mijl onverharde weg). Onverharde weg wordt het zoiezo niet, dus wordt het noordelijk via kanab naar page.

Echter, omdat de tank bijna leeg was en we bijna van de honger om kwamen, ik althans wel. En danny naar de wc moest. Zochten we op de navigatie het dichtstbijzijnde kleine dorp 13 km verderop, marble canyon lodge. Waar we maar zijn gebleven, het was al 7u en gaan schemeren. gelukkig zat er tussende paar huizen die er stonden in het dorp nog een restaurant en een motel. Er werd ons in het restaurant vertelt dat de weg naar page niet gangbaar was omdat de weg ergens was ingestort. Dat hebben wij weer.

Maarja we hebben gegeten en een bed bemachtigd, dus het was allang prima. Nu hebben we voor morgen wel een wat langere rit voor de boeg dan het plan was. Dus dat wordt wat vroeger opstaan.

1. Desiree:
    2 april 2013
    Ik wil er nog even bij zeggen dat ik elke dag foto erop probeer te zetten vanaf me telefoon, maar dat wil niet echt. Dus helaas.
  2. Marleen:
    2 april 2013
    Wat een benauwde situatie was dat, die zullen jullie niet zo snel vergeten! Gelukkig is alles goed gekomen! Wel jammer van de foto's, maar dat komt dan wel als jullie weer thuis zijn. Het is in iedere geval wel erg leuk om jullie verhalen te lezen!
    groetjes Ma
  3. Opa + oma:
    Goede dag.
    Wij hebben kennis genomen van jullie belevenissen. Gelukkig dat ze daar in dat dorp nog wel een onderkomen hadden. Met honger kan je het meestal nog wel een poosje redden. Maar waar Denny mee kampte is wat lastiger. Want om zoiets in je broek te bewaren tot je ergens bent waar je het kan lozen is niet bepaald een pretje.
    Ja, die temperatuurverschillen van dag tot dag kan je nog wel eens intrappen.
    Overigens lijken ons die bijzondere uitzichten en landschappen best wel boeiend en iets dat je niet snel zal vergeten. Geniet van alles.
    Opa en Oma wensen jullie een prettige voortzetting van je vacantie en hopen zo nu en dan een berichtje te ontvangen.
    Groeten van Opa en Oma Petersen.
  4. Lisette:
    2 april 2013
    nou zeg, dat hebben jullie weer. en ook belangrijk om op tijd te
    tanken want ook tankstation's liggen daar natuurlijk niet voor het oprapen. Doe het lekker rustig aan,daar is het tenslotte vakantie voor, en volgens mij is het daar overal mooi.
    groetjes lisette
  5. Marcel:
    2 april 2013
    Heh, dat is vrij apart dat weg is weggevallen. Als je dan bij een tankstation komt moet je kijken of ze ook van die folders hebben met motels in de buurt. Zitten ook kortingsbonnen in + je hebt gelijk het adres. Misschien heb je er wat aan.