dinsdag 2 april

2 april 2013 - Kayenta, Arizona, Verenigde Staten

Na een stevig ontbijtje zijn we weer verder richting page gegaan via kanab. Wel met een paar stops tussendoor. ook om nog een paar keer te kijken naar de grand canyon.

Onze volgende stop was Lake powel, een groot meer met middenin een grote rots. Het was meer een plek om een dagje te gaan zwemmen, camperen of met je boot te varen. Na een paar foto's gingen we verder langs glen canyon dam. Lijkt op de hooverdam.

En toen eindelijk page. Een aardig groot dorp waar we maar gelijk eens boodschappen zijn gaan doen, wat hier ook leuker is dan thuis. het is tenminste lekker ruim. Na de subway verder naar een ander hoogtepunt, horseshoe bend. Wat net zo was als op de foto's. Alleen kregen wij het niet in een keer op de foto. Daarvoor was het te groot. Wel vreemd om te zien dat de rivier om de berg heen gaat, maar erg mooi.

Volgende stop, antelope canyon. Na even zoeken het juiste pad gevonden. Toen nog de keuze lower of upper antelope. Het leek weinig uit te maken, dan maar lower. We werden rondgeleid door een van de natives. En nee hij had geen indianen tooi.maar hij nam wel zn gitaar mee bij de rondleiding. Ook een erg mooie belevenis. Je ging door een smalle kloof ook uitgesleten door het water. Hiervan wel 2foto's kunnen posten.

De rondleiding duurde ongeveer 1.5uur. Toen was het alweer bijna 5uur. We wilden nog een stukje verder rijden naar kayente en daar slapem. Dat is gelukt, tegen enige betaling. Moet toch eens gaan zoeken naar die kortingsbonnen. Oja op de weg hierheen zagen we nog een woestijnvosje oversteken ahhh.

1. Marleen:
    3 april 2013
    Wel weer een byzondere ervaring. Dat hij z'n gitaar meenam, dat klonk zeker wel mooi! Heb je nog een foto kunnen maken van het woestijnvosje?
    groetjes Ma
  2. Marleen:
    3 april 2013
    Ah antelope canyon, die had ik ook graag willen zien toen ik daar was. Gaan jullie ook nog naar monument valley? Dat is ook een iconisch western landschap met van die mesa's op de prairie.
  3. Desiree:
    4 april 2013
    Ja t klonk zeker mooi. Ik heb helaas geen foto van het vosje, hij ging zo snel. We hadden trouwens ook nog een vrouw gezien dat was een amish. Ook heel vreemd, soort kerk + outfit. Haar in een knot en een jurk aan, net als op tv haha.
    Hoe is het met de diertjes?en het huis.