woensdag 3 april

3 april 2013 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

Tot onze grote blijdschap zat er bij dit hitel echt ontbijt, niet alleen sap en een muffin. Dus konden we goed gevuld vetrekken uit kayenta, naar mnument valley.  Onze voorstelling hiervan was toch its anders. Wij dachten dat het gebied veel groter zou zijn met veel meer rare rotsen. Maar het was een vrij klein gebied waar het om te doen was. Nogsteeds wel groot want de route door het park was niet te voet te doen.  De route door het park was een rough road, tot danny vreugde. Kon hij lekker eroverheen scheuren terwijl ik probeerde niet me hoofd te stoten tegen het dak.

Eenmaal uit gehobbeld gingen we verder naar natural bridges national Monument. Op de weg er naartoe moesten we nog over een berg heen, met haarspeldbochten. Op de top gaf het een mooi uitzicht over het gebied.

Bij natural bridges toch maar besloten een national park pass te kopen, nu kunnen we alle parken gewoon binnen, ideaal. Natural bridges was ook erg mooi. Het waren 3 bruggen die uitgesleten waren door de wind. De grootste, de ouste en de jongste brug. We besloten nog een stukje te wandelen, naar de brug toe. Dit was uiteindelijk toch wat verderweg dan we dachten, Met onze conditie is het volgens mij al snel zwaar. Toen wij al hijgend naar beneden liepen kwamen er wat oudere mensen nog helemaal fit omhoog. En wij waren toch wel blij weer bij de auto te zijn.

Hierna nog een eind gereden naar onze eindbestemming van vandaag, cortez.

1. Marcel:
    4 april 2013
    Heb je die natuurlijke brug nou nog gezien tijdens die wandeltocht? Dat is niet echt op te maken uit je stukje.
  2. Marleen:
    4 april 2013
    Het gaat goed met de konijnen hoor. Ze zijn totaal niet bang voor Boris. Sterker nog Boris vindt de konijnen een beetje aan de grote kant! Thuis gaat het ook goed. Hier is het nog steeds koud. Vanmorgen vielen er weer enkele vlokjes sneeuw. [Gelukkig maar even] groetjes Ma
  3. Lisette:
    4 april 2013
    jullie moeten toch maar wat meer met ons gaan wandelen, goed voor de conditie. binnenkort gaan we naar de bokkerijder lopen, ongeveer 25 km. Genieten jullie nog maar lekker en tot gauw weer. groetjes uit gils
  4. Opa + oma:
    Ha, Desiree en Danny.
    Wij hebben jullie briefje weer gelezen. Uit die verhalen van jullie is wel op te maken dat het landschap waar je doorheen reist afwijkt van wat je hier in europa kan tegenkomen. Dat valt eigenlijk ook wel af te leiden van foto`s die je ziet.
    Hier is het nog steeds berenmuts en ijstruienweer. Hopelijk is het weer wat beter wanneer jullie terugkomen. Anders moet je weer acclimatiseren.
    Nou ja, dat is dan weer van latere zorg. Voor de komende tijd genieten van het weer en de nieuwe wereld.
    Groeten van Opa en Oma Petersen.
  5. Desiree:
    4 april 2013
    Je kon de natural bridges zien vanaf uitkijkpunten welke met de auto bereikbaar zijn. En van elk punt lopen een of meerdere trails waarover je in de canyon kan komen en onder die uitgesleten 'bruggen' kan lopen.
    Hiken is toch wel even een tikkie anders dan over de vlakke weg wandelen, dus vandaar dat we nogal kapot waren.

Wij gaan nu richting Rocky mountains, dus ik verwacht ook wel wat lagere temperaturen en meer sneeuw tegen te komen op onze route.
    Misschien kunnen we zelfs nog een dagje wintersporten hier