Woensdag 27 maart

28 maart 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Eindelijk! Het was ochtend. Wat hadden wij rot geslapen. Veel te vroeg gaan slapen door de jetlag, 20 keer wakker geworden in de hoop dat het al ochtend was. Maar goed.Vandaag op pad naar de universal studio's! Snel 's ochtends nog kaartjes kunnen regelen voor het park en voor een celeb home tour (tja als we er dan toch zijn).
We werden om half 10 opgehaald door de shuttle, 15 min rijden. En daar sta je dan met je neus voor de grote ronddraaien de bol van universal. Uiteindelijk tot onze verbazing niet zo heel groot (die verwachting heb je toch als je net hier bent). Maar het was zo druk in het park dat de wachtrijen ons toch een tijdje bezig hielden. Gelukkig was het prachtig weer, 20gr. Omdat ik het nogal moeilijk vind om te beschrijven wat we allemaal gezien hebben, even de attracties in vogelvlucht: rondje opname studios met een busje, shrek 3d, waterworld (voorstelling gebazeert op de gelijlnamige film, voor wie um kent. Ik dus niet)animal actors (heel schattig hoe dieren meespelen in de film, ook met een witte kees),house of horrors, special effects. T klinkt niet.als veel maar we vertrokken pas weer om ¤16u. Echt leuk om een keer gezien te hebben. Het was toch wel een beetje hoe ik me het had voorgesteld. Beetje disneylandachtig, alleen ipv micky mouse in pak een sponge bob, dracula, shrek en alle andere universal verzonne typetjes. Zo, om half 5 weer terug op hollywood boulevard. Om weer op de volgende bus te stappen. Gek genoeg was het verzamelpunt in een snoepwinkel. Maar he t was dan ook niet zomaar een snoepwinkeltje. Het had wat weg van willy wonka'ssnoepfabriek. Je kon zelf chocolade samenstellen en dr was een enorm dingwaar kauwgomballen doorheen gingen, soort achtbaantje oja met een ferrari erin verwerkt.

Maar goed hier ging het niet om, we gingen op celebrity tour.
Ik zal alvast verklappen dat we niemand hebben gezien, wat dan toch stiekem weer een teleurstellimg is. Het meeste wat je ziet zijn toch stukjes muur van de huizen waar ze dan zogezegt wonen. Ach dat was te verwachten. Wat wel leuk was om te zien dat sommige huizen die op de heuvels zijn gebouwd voor de helft op pootjes staan. En zo boven een afgrond zweven, gekke amerikanen.

De tourgide kon het allemaal wel goed vertellen en scheurde als een malloot door de hills.  Maarja dat het een malloot was hadden we al begrepen toen die vroeg of wij nederlanders nogsteeds op houten schoenen lopen. Met een blik naar de grond kon die begrijpen dat dat toch niet meer het geval was.

Na 2 uur was de tour voorbij en gingen we op zoek naar een restaurant. veel afwisseling in eten hebben ze toch niet, hamburger, mexicaans of hamburger. Dus uiteindelijk zaten we met een hamburger. Voorspelbaar, maar toch erg lekker.

Morgen uit l.a. even de rust in naar joshua tree np.

1. Marcel:
    28 maart 2013
    Hehe, grappig om te lezen dat ze nog steeds die waterworld show hebben. Maar why o why heb je een celebrity tour genomen? Werd je soms aangeklampt door een gebrekkige engels sprekende mexicaan op straat die je niet kon afschudden? ;)
    In ieder geval ben ik dat soort figuren daar regelmatig tegengekomen.
  2. Marleen:
    28 maart 2013
    Nou jullie hebben wel een intensieve eerste dag gehad en dat na zo'n slechte nacht! Ik hoop dat jullie nu beter zullen slapen! Fijn dat jullie van dat mooie weer hebben! Het is trouwens echt leuk om het te lezen!
    groetjes Ma
  3. Lisette:
    28 maart 2013
    Leuk hoor om jullie reis zo te volgen, heerlijk dat jullie mooi weer hebben, hier sneeuwt het alweer en nog steeds die koude wind.
    Geniet er van en ik blijf jullie volgen.
    Groetjes lisette en thijs